Smarta tilläggstjänster

Vi skräddarsyr alla våra larmsystem efter våra kunders behov. För att få en smidigare vardag erbjuder vi dessutom ett par smarta tjänster.

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.

Brandlarmsförmedling till lokal räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Jag är intresserad, kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Kontakta oss

×

Intresserad av företagslarm?

Ange dina kontaktuppgifter nedan så ringer vi upp dig.

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor.

Vanliga frågor

  • På Mina Sidor kan du administrera kontaktuppgifter, se fakturahistorik och få mer information om de Plustjänster vi kan erbjuda. Du som har vårt kamerakoncept Observer Direct kan dessutom själv övervaka dina kameror, ladda ner bildmaterial mm.

  • Kontakta vår kundtjänst på nr 0771-32 75 00 eller via mail kundtjanst@securitasdirect.se . Se gärna till att ha eventuella kontaktuppgifter till den nya ägaren/hyresgästen av fastigheten tillgängliga under samtalet.

  • Du kan själv administrera kontaktpersoner genom att skapa ett konto på Mina Sidor , men vi kan även hjälpa er via vår kundtjänst, 0771-32 75 00. Tänk på att du vid samtalet ska kunna ange återkallningskod eller huvudkod till larmet. Ändring av kontaktpersoner och koder kan du även anmäla via mail till kundtjanst@securitasdirect.se . Du behöver då ange huvudkoden till larmsystemet.

  • Kontakta vår säljavdelning på telefonnummer 020-24 00 63