Securitas Direct Logo

Företagslarm anpassat efter dina behov

Oavsett bransch och verksamhet har vi rätt säkerhetslösning.

Våra system bygger på standardiserade lösningar som kan kombineras med olika produkter och tjänster efter behov och önskemål. Därför kan vi erbjuda ett brett utbud och hög service till mycket förmånliga priser, anpassat för allt från det lilla kontoret till företaget med nationell verksamhet.

Som kund hos oss får du Sveriges mest efterfrågade företagslarm och vårt helhetsåtagande. Vi bistår med allt från installation och överföring till larmcentral, service och åtgärd vid larm. Vi är alltid med dig.

Vilken säkerhetslösning passar ditt företag?

Gör som 30 000 andra företag

Varje år väljer drygt 30 000 företag att avsätta några minuter med våra säljare för att se vilken lösning som passar dem. Lämna dina uppgifter och få samma möjlighet. Du förbinder dig inte till någonting.

Se ditt resultat

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

JavaScript måste vara aktiverat för att använda denna sida!

Till Securitas Direct

23. Har du brandlarm uppkopplat till larmcentral?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

24. Med vår kameraövervakning Observer Direct sker gripande på plats i 25% av fallen. Är det viktigt för dig med snabb åtgärd?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

1. Har du en säkerhetslösning för din verksamhet idag?

Nästa
Du måste göra ett val

2. Vilken tid på dygnet upplever du att din verksamhet är mest utsatt?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

3. Är du behov i en säkerhetslösning som uppfyller kraven på larmklass 2?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

4. Vilken verksamhet vill du skydda?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

5. Vi har cirka 18 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

6. Ligger din butik inuti en galleria eller med entré mot gatan?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

7. Arbetar personalen ensamma?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

8. Vi har cirka 12 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

9. Har ni kontanthantering?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

10. Upplever du att er personal ibland utsätts för obehagliga situationer?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

11. Vi har cirka 14 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrottsskydd och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

12. Har du värden utomhus som behöver skyddas?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

13. Är dina lokaler obemannade stor del av dygnet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

14. Vi har cirka 13 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

15. Har du utrustning eller känslig information som behöver skyddas?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

16. Har du personal som själva ansvara för att öppna och låsa lokalerna?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

17. Vi har cirka 1 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrottsskydd, brandskydd och driftövervakning är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

18. Är du orolig för stöld av utrustning, maskiner och fordon?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

19. Använder du utrustning som vid ett driftstopp skulle ge negativa konsekvenser?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

20. Vi har cirka 67 000 kunder i Sverige. De tycker att inbrottsskydd är viktigast, och därefter personskydd och brandskydd. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

21. Vilken typ av miljö vill du skydda?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

22. Är dina lokaler obemannade stora delar av dygnet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

Några av fördelarna med säkerhetslösningar från Securitas Direct

  • Larmet är uppkopplat till vår egen larmcentral, bemannad dygnet runt
  • Tjänst med fria väktarutryckningar
  • Väktare från Securitas, Sveriges största väktarorganisation
  • Larm med kameraövervakning, både inomhus och utomhus
  • Kameror med liveövervakning och HD kvalitet
  • Support dygnet runt
  • Tjänst med livstids materialgaranti
  • Du kan hålla koll genom Sec Direct App
  • Enkel budgetering och förmånliga finansieringslösningar

Låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Jag är intresserad, kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Observer Direct kameraövervakning

Vi ser vad som händer. När det händer.

Vi erbjuder företagsmarknadens främsta koncept för kameraövervakning – Observer Direct.

När larmet går kan vår larmcentral se vad som händer live genom kamerorna och snabbt sätta in den åtgärd som är överenskommen med dig, exempelvis skicka väktare och tillkala polis. Det gör att väktare och polis får snabbare och mer exakt information om incidenter och gärningsmän och ökar därmed uppklarandekvoten.

Alla kameror filmar i HD och materialet lagras hos dig. Vid incident lagras sekvensen även hos oss. Det innebär bland annat att vi eller polisen kan söka bakåt och se en händelse i HD-upplösning. Bildkvaliteten ger oss möjlighet att zooma in och studera personer eller orsaker till händelser.

Stoppa branden i tid

Professionella rök- och brandvarnare är viktiga delar i ditt säkerhetssystem. De räddar liv och egendom när varje sekund är dyrbar.

Vårt brandvarningssystem är uppkopplat till vår larmcentral. När en detektor reagerar på rök eller värme skickas en säker signal till larmcentralen som omedelbart agerar. Larmcentralen informerar den som är utsedd till brandansvarig på företaget och skickar väktare. Kamerabilder ger även räddningstjänsten detaljerad information, vilket kan vara till stor hjälp för att exempelvis bedöma omfattning och utreda brandorsak. Därmed kan de agera snabbare och mer effektivt.

Avbryt inbrott på några sekunder med Trigg

När larmoperatören aktiverar dimgenerator, sounder och strobe kan gärningspersonen bli paralyserad.

Tjänsten trigg används tillsammans med liveövervakning. När larmet går och våra specialutbildade larmoperatörer verifierar att det är en obehörig person på plats i lokalen kan de aktivera dimgenerator, sounder och strobe. Gärningspersonen får då inte mycket mer att välja på än att fly eller invänta att väktare och polis kommer.

Larma av och på från mobilen

Nu kan du styra larmet var du än befinner dig. Med push-notiser ser du om larmet slås av och på, och av vem. Skulle någon exempelvis glömma att slå på larmet på kvällen så märker du det och kan larma på utan att åka in till företaget. Allt för att du ska ha en så enkel och säker vardag som möjligt.

Vilken larmlösning passar ditt företag?

Ett tydligt koncept som är anpassat till verkligheten och lätt att budgetera för. Idag har vi ett grundkoncept som fungerar i alla våra butiker.

Christer Fridell

Christer Fridell

Säkerhetschef,
Hemtex AB

Det var det fina bemötandet och känslan av snabb och bra service som fick oss att välja Securitas Direct. Det beslutet har vi aldrig ångrat.

Mats Andersson

Mats Andersson

Fastighetsansvarig,
Maskingruppen, Ängelholm

Det känns tryggt att ha Securitas Direct som leverantör. Det finns givetvis en anledning till att Securitas Direct är störst i Sverige.

James Dankha

James Dankha

Delägare,
Kebab House Lkpg

Låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Jag är intresserad, kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Kontakta mig

×

Intresserad av företagslarm?

Ange dina kontaktuppgifter nedan så ringer vi upp dig.

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor.

Vanliga frågor

  • På Mina Sidor kan du administrera kontaktuppgifter, se fakturahistorik och få mer information om de Plustjänster vi kan erbjuda. Du som har vårt kamerakoncept Observer Direct kan dessutom själv övervaka dina kameror, ladda ner bildmaterial mm.

  • Kontakta vår kundtjänst på nr 0771-32 75 00 eller via mail kundtjanst@securitasdirect.se . Se gärna till att ha eventuella kontaktuppgifter till den nya ägaren/hyresgästen av fastigheten tillgängliga under samtalet.

  • Du kan själv administrera kontaktpersoner genom att skapa ett konto på Mina Sidor , men vi kan även hjälpa er via vår kundtjänst, 0771-32 75 00. Tänk på att du vid samtalet ska kunna ange återkallningskod eller huvudkod till larmet. Ändring av kontaktpersoner och koder kan du även anmäla via mail till kundtjanst@securitasdirect.se . Du behöver då ange huvudkoden till larmsystemet.

  • Kontakta vår säljavdelning på telefonnummer 020-24 00 63