Mina Sidor

Utvecklingssamarbete gör Mina Sidor ännu bättre

2014-09-09 Strömmande realtidsvideo i webbläsare är en utmaning för utvecklingsavdelningar runt om i världen. Lösningen kan vara den Flash-baserade videospelaren Locomote. Nu arbetar utvecklare på Securitas Direct och Axis Communications tillsammans för att utöka funktionerna i Locomote och göra den till en integrerad del av Mina Sidor.

Även om HTML5 kommer med bättre stöd för strömmande realtidsvideo saknar samtliga större webbläsare idag stöd för RTSP-strömmar, det vanligaste formatet för IP-kameror. Vår samarbetspartner Axis Communications har utvecklat en Flash-baserad videospelare för RTSP-strömmar, Locomote, och gör den tillgänglig som öppen källkod. Flash är ett utbrett plugin som fungerar på de flesta plattformar och webbläsare, och vi på Securitas Direct är därför glada att kunna berätta att vi nu tillsätter utvecklingsresurser för att tillsammans med utvecklare från Axis Communications utöka funktionerna i Locomote. Vårt mål är att nästa version av Mina Sidor baseras på tekniken.

Om du är intresserad av projektet Locomote kan du läsa mer på GitHub

Mina Sidor

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning