Securitas Direct App

Smarta tjänster direkt i mobilen

Du har väl testat vår smartphone-app, fullpackad med nyttiga funktioner?

 

Securitas Direct App är ett bra komplement till Mina Sidor och en tjänst vi erbjuder för att ge dig ännu bättre kontroll på ditt säkerhetssystem och samtidigt underlätta din vardag.

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Securitas Direct App

Funktioner för varje säkerhetssystem

Appens funktioner är anpassade efter ditt säkerhetssystem. I Securitas Directs senaste grundpaket ingår möjligheten att slå av och på från distans. Du kan även få push-notiser när någon annan larmar av eller på. Glömmer din kollega exempelvis att larma på kvällen så märker du det och kan själv larma på hemifrån.
    
Har du kameratjänsten Observer Direct kan du följa och styra dina kameror live samt larma av och på kamerorna. Optimera besöksräknare visar realtidsstatistik direkt i mobilen.

Ladda ner appen till mobilen

Nedan finns länkar till App Store (iOS)
och Google play (Android)

Google Play
App Store

Fördelar med appen:

  • Slå av och på larmet
  • Se vem som larmar av och på
  • Överblicka dina installationer

För Optimera besöksräknare:

  • Se realtidsstatistik
  • Följ dina kundströmmar

För Observer Direct:

  • Larma av och på dina kameror
  • Följ och styr dina kameror live
  • Rotera mobilen för fullskärmsläge


Våra plus­tjänster

Man kan säga att våra plustjänster är specialinstruktioner "utöver standard" till vår larmcentral. Du kanske arbetar i en särskilt utsatt bransch, eller har märkt att du saknar en viss funktion som skulle göra din vardag enklare och tryggare? Här har vi samlat några av våra mest efterfrågade plustjänster.

Utebliven tillkoppling

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Otillåten frånkoppling

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Övervakad larmöverföring

Övervakad larmöverföring

I all verksamhet där det hanteras mycket pengar finns också risk för manipulering av uppkopplingen. Beroende på ditt företags försäkringskrav övervakar Securitas Direct att larmöverföringen fungerar som den ska en gång per dygn, per timme eller så ofta som varannan minut.

Brandlarmsförmedling lokal Räddningstjänst

Brandlarms­förmedling lokal Räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Driftlarm

Driftlarm

Ett Driftlarm hjälper dig att snabbt upptäcka driftstopp och reducera kostsamma skador väsentligt. Securitas Direct meddelar dig, eller de kontaktpersoner vi kommit överens om, omedelbart när en signal om driftstopp kommit in. Om du vill kan väktare och eventuell jourentreprenör skickas för åtgärd.

Hotkod

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Händelselogg

Händelselogg

Som kund hos Securitas Direct har du alltid tillgång till Mina Sidor. Där kan du enkelt överblicka ditt systems funktioner, får tillgång till snabb support, se faktura­historik och mycket annat. Där finns också en Händelse­logg där du ser vem som aktiverat eller avaktiverat ditt larmsystem, och vid vilken tid.

Panel- och larmkoder

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att 
lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så 
berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.