Ett driftlarm hjälper dig att åtgärda kostsamma driftsstopp och reducera skadorna väsentligt.

Processer som måste fungera

De flesta företag är beroende av att vissa funktioner och processer fungerar.

 

Det kan exempelvis vara att frysar och kylrum fungerar eller att en maskin i en process aldrig stannar. Ett driftlarm hjälper dig att åtgärda kostsamma driftstopp och reducera skadorna väsentligt.

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Driftsäkerhet

En vakt som aldrig sover

När en funktion havererar signalerar driftlarmet på det sätt som vi kommit överens om. Exempelvis kan en siren ljuda eller en varningslampa tändas. I alla händelser nås larmcentralen av varningen och vidtar överenskommen åtgärd.


Har ditt företag maskiner som inte får stanna?

Driftlarm med dygnet runt-uppkoppling till larmcentral.

Ring 020-24 00 63

Eller skicka in en intresseanmälan, så kontaktar vi dig för en kostnadsfri rådgivning.

Är du befintlig kund, ring 0771-32 75 00

Fördelar med driftlarm från Securitas Direct:

  • Egen larmcentral
  • Effektiv skadereducering
  • Support dygnet runt
  • Tillgång till Mina Sidor
  • Kostnadseffektivt
  • Lokala i hela landet
  • Väktare skickas vid behov
  • Materialgaranti
När ett driftlarm kommer in till larmcentralen agerar operatören enligt förutbestämda instruktioner.

Vi gör dig uppmärksam

När ett driftlarm kommer in till larmcentralen agerar operatören enligt förutbestämda instruktioner. Det vanliga är att du, någon annan på företaget eller en jourtekniker kontaktas för att avhjälpa problemet.

Våra plus­tjänster

Man kan säga att våra plustjänster är specialinstruktioner "utöver standard" till vår larmcentral. Du kanske arbetar i en särskilt utsatt bransch, eller har märkt att du saknar en viss funktion som skulle göra din vardag enklare och tryggare? Här har vi samlat några av våra mest efterfrågade plustjänster.

Utebliven tillkoppling

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Otillåten frånkoppling

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Övervakad larmöverföring

Övervakad larmöverföring

I all verksamhet där det hanteras mycket pengar finns också risk för manipulering av uppkopplingen. Beroende på ditt företags försäkringskrav övervakar Securitas Direct att larmöverföringen fungerar som den ska en gång per dygn, per timme eller så ofta som varannan minut.

Brandlarmsförmedling lokal Räddningstjänst

Brandlarms­förmedling lokal Räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Driftlarm

Driftlarm

Ett Driftlarm hjälper dig att snabbt upptäcka driftstopp och reducera kostsamma skador väsentligt. Securitas Direct meddelar dig, eller de kontaktpersoner vi kommit överens om, omedelbart när en signal om driftstopp kommit in. Om du vill kan väktare och eventuell jourentreprenör skickas för åtgärd.

Hotkod

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Händelselogg

Händelselogg

Som kund hos Securitas Direct har du alltid tillgång till Mina Sidor. Där kan du enkelt överblicka ditt systems funktioner, får tillgång till snabb support, se faktura­historik och mycket annat. Där finns också en Händelse­logg där du ser vem som aktiverat eller avaktiverat ditt larmsystem, och vid vilken tid.

Panel- och larmkoder

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att 
lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så 
berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.