Skydda din egendom från stöld och inbrott

Med Securitas Direct får du ett professionellt inbrottslarm som är anpassat efter dina behov och anslutet till vår larmcentral, bemannad dygnet runt.

Skydda din egendom från stöld och inbrott.

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Inbrottslarm med kamera

Anpassad teknik från larm till åtgärd

Ett inbrottslarm med kamera eller annan detektor upptäcker/detekterar en händelse och en signal går via bästa möjliga överföring till larmcentralen som snabbt vidtar rätt åtgärd.


Vill du ha inbrottslarm?

Inbrottslarm med dygnet runt-uppkoppling till larmcentral och fria väktarutryckningar samt serviceavtal.

Ring 020-24 00 63

Eller skicka in en intresseanmälan, så kontaktar vi dig för en kostnadsfri rådgivning.

Är du befintlig kund, ring 0771-32 75 00

Fördelar med ett inbrottslarm från Securitas Direct:

  • Securitas Direct-dekaler
  • Egen larmcentral
  • Fria väktarutryckningar
  • Support dygnet runt
  • Kostnadseffektivt skydd
  • Materialgaranti
  • Tillgång till Mina Sidor
  • Säkrast möjliga larmöverföring
Professionella larmoperatörer som kan ditt säkerhetssystem

Professionella larmoperatörer som kan ditt säkerhetssystem

När larmcentralen får in en larmsignal eller bild på ett pågående inbrott skickar operatören en väktare eller utför någon annan i förväg överenskommen åtgärd. Vid Observer Direct kameralarm analyseras händelsen snabbt. Då kan väktare och polis omedelbart förses med signalement, flyktvägar och annan viktig information.

Våra plus­tjänster

Man kan säga att våra plustjänster är specialinstruktioner "utöver standard" till vår larmcentral. Du kanske arbetar i en särskilt utsatt bransch, eller har märkt att du saknar en viss funktion som skulle göra din vardag enklare och tryggare? Här har vi samlat några av våra mest efterfrågade plustjänster.

Utebliven tillkoppling

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Otillåten frånkoppling

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Övervakad larmöverföring

Övervakad larmöverföring

I all verksamhet där det hanteras mycket pengar finns också risk för manipulering av uppkopplingen. Beroende på ditt företags försäkringskrav övervakar Securitas Direct att larmöverföringen fungerar som den ska en gång per dygn, per timme eller så ofta som varannan minut.

Brandlarmsförmedling lokal Räddningstjänst

Brandlarms­förmedling lokal Räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Driftlarm

Driftlarm

Ett Driftlarm hjälper dig att snabbt upptäcka driftstopp och reducera kostsamma skador väsentligt. Securitas Direct meddelar dig, eller de kontaktpersoner vi kommit överens om, omedelbart när en signal om driftstopp kommit in. Om du vill kan väktare och eventuell jourentreprenör skickas för åtgärd.

Hotkod

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Händelselogg

Händelselogg

Som kund hos Securitas Direct har du alltid tillgång till Mina Sidor. Där kan du enkelt överblicka ditt systems funktioner, får tillgång till snabb support, se faktura­historik och mycket annat. Där finns också en Händelse­logg där du ser vem som aktiverat eller avaktiverat ditt larmsystem, och vid vilken tid.

Panel- och larmkoder

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att 
lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så 
berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.