Byt ut ditt befintliga larm till Securitas Direct!

Varje år byter 2000 företag till oss.

Har du ett larm från en annan leverantör, men vill byta till Securitas Direct?

Vill du jämföra funktioner och pris för din nuvarande lösning med våra tjänster? Oavsett vilket, erbjuder vi dig kostnadsfri rådgivning som endast tar 15 minuter. Rådgivningen ger dig svar på om du idag har den bästa och mest kostnadseffektiva lösningen för just din verksamhet.

Varje år byter 2000 företag till Securitas Direct

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Uppgradera ditt larm till Securitas Direct

Uppgradera ditt larm – och få tillgång till alla fördelar

Att uppgradera/konvertera ett larm innebär att du kan behålla vissa delar av din larmanläggning, exempelvis detektorer och magnetkontakter, samtidigt som vi installerar en ny centralenhet och ansluter ditt larm till vår larmcentral. I samma ögonblick som ditt företag blir kund hos oss får du också tillgång till alla våra fördelar, som egen larmcentral bemannad dygnet runt, fria väktarutryckningar, bättre garantier och vår smarta kundportal Mina Sidor.


Smidigt och kostnadseffektivt

Eftersom vi kan dra nytta av till exempel
dina befintliga detektorer kan en
uppgradering ofta bli en både smidig och kostnadseffektiv lösning för företaget. Kontakta oss så berättar vi mer.

Ring 020-24 00 63

Eller skicka in en intresseanmälan, så kontaktar vi dig för en kostnadsfri rådgivning.

Är du befintlig kund, ring 0771-32 75 00

Fördelar med ett inbrottslarm från Securitas Direct:

  • Securitas Direct-dekaler
  • Egen larmcentral
  • Fria väktarutryckningar
  • Support dygnet runt
  • Kostnadseffektivt skydd
  • Materialgaranti
  • Tillgång till Mina Sidor
  • Säkrast möjliga larmöverföring
Securitas Direct larmpaket

Vi tar självklart fullt garantiansvar

Vi gör allt för att uppgraderingen ska gå så smidigt som möjligt. Vi ansluter din anläggning till vår larmcentral och ger dig samtidigt tillgång till alla våra tjänster. Dessutom tar Securitas Direct fullt garantiansvar för dina befintliga fungerande larmkomponenter.

Vilken säkerhetslösning passar ditt företag?

Våra plus­tjänster

Man kan säga att våra plustjänster är specialinstruktioner "utöver standard" till vår larmcentral. Du kanske arbetar i en särskilt utsatt bransch, eller har märkt att du saknar en viss funktion som skulle göra din vardag enklare och tryggare? Här har vi samlat några av våra mest efterfrågade plustjänster.

Utebliven tillkoppling

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Otillåten frånkoppling

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Övervakad larmöverföring

Övervakad larmöverföring

I all verksamhet där det hanteras mycket pengar finns också risk för manipulering av uppkopplingen. Beroende på ditt företags försäkringskrav övervakar Securitas Direct att larmöverföringen fungerar som den ska en gång per dygn, per timme eller så ofta som varannan minut.

Brandlarmsförmedling lokal Räddningstjänst

Brandlarms­förmedling lokal Räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Driftlarm

Driftlarm

Ett Driftlarm hjälper dig att snabbt upptäcka driftstopp och reducera kostsamma skador väsentligt. Securitas Direct meddelar dig, eller de kontaktpersoner vi kommit överens om, omedelbart när en signal om driftstopp kommit in. Om du vill kan väktare och eventuell jourentreprenör skickas för åtgärd.

Hotkod

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Händelselogg

Händelselogg

Som kund hos Securitas Direct har du alltid tillgång till Mina Sidor. Där kan du enkelt överblicka ditt systems funktioner, får tillgång till snabb support, se faktura­historik och mycket annat. Där finns också en Händelse­logg där du ser vem som aktiverat eller avaktiverat ditt larmsystem, och vid vilken tid.

Panel- och larmkoder

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att 
lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så 
berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.