Betalsätt och fakturering

Vilka olika betalsätt erbjuder ni?

Ni kan välja att betala ditt larmabonnemang på flera sätt. Vid pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift, som ni undkommer när ni väljer att betala via autogiro, e-faktura eller faktura via mail.

Hur ansöker jag om faktura via mail?

Om ni önskar faktura via mail registrerar ni detta på Mina Sidor via valet ”Mitt säkerhetssystem” följt av ”Ekonomi”.

Hur ansöker jag om autogiro?

Ni anmäler autogiro via er internetbank.

Med autogiro sker betalningen för ditt larmabonnemang automatiskt. Om täckning saknas på kontot när det är dags för dragning görs totalt 4 försök. Om betalningen inte har kunnat genomföras skickas en betalningspåminnelse ut, och en påminnelseavgift påförs fakturan.

Hur ansöker jag om e-faktura?

Privatkund:
Ni ansöker om e-faktura i er internetbank. Välj Securitas Direct som leverantör av e-faktura och ange ert kundnummer, därefter kommer fakturor i fortsättningen levereras till er internetbank. Erat kundnummer hittar ni högst upp på din faktura.

Företagskund:
E-faktura är ett bra alternativ av flera anledningar; det sparar på miljön och resurser i form av tid, men det är också säkert eftersom fakturan når ert affärssystem utan mellanhänder.

För att kunna ta emot e-fakturor behöver ni vara ansluten och registrerad till Peppols infrastruktur via en accesspunkt. Det innebär att måste ha ett Peppol-id.
Anmäl att ni vill ta emot e-faktura från oss genom att maila oss.

Skriv "Anmälan e-faktura" i ämnesraden och ange följande i mailet:

  • Organisationsnummer.
  • Företagsnamn.
  • Peppol-id. 0007:XXXXXXXXXX.
  • Referens.
  • Kundnummer hos Securitas Direct Sverige AB.

Hur får jag tillgång till en fakturakopia?

Ni kan i de flesta fall ladda ner en fakturakopia genom att logga in på Mina Sidor och välja ”Mitt säkerhetssystem” följt av ”Ekonomi”. 

Undantag för att ha tillgång till fakturor på Mina Sidor:

  • Larminstallationen är en del av en samfakturering där flera installationer faktureras gemensamt.
  • Ni är en ramavtalskund.
  • Ni har kombiavtal där ni tecknat avtal med en tredjepart, Securitas Direct tillhandhåller endast larmhantering samt övervakning av era larmsystem. Faktura frågor hänvisas till berörd tredjepart.

I dessa fall är ni välkomna att kontakta vår kundservice för vidare hjälp.

Om ni inte har tillgång till Mina Sidor eller behöver en kopia på en påminnelsefaktura kontaktar ni vår kundservice.

Jag känner inte igen priset på min första faktura

Första fakturan kommer alltid med installationskostnad plus abonnemangsavgift. Beroende på när under månaden er installation skedde omfattar fakturan mellan två och tre månaders abonnemangsavgift.  På företagsavtal tillkommer även moms på listade priser.

Vad innebär fakturaposten etablering?

Etablering är teknikerns framkörningsavgift som tillkommer vid teknisk service. I ”Etablering” ingår 50 kilometers resväg från teknikerns kontor till platsen för larmsystemet.

Vad innebär fakturaposten Abonnemangsavgift Revision?

I tjänsten revision ingår en årlig komplett funktionskontroll av larmsystemet. Vid detta tillfälle lämnas även förslag till förbättringar för ökad säkerhet. Ni har valt att lägga kostnaden för revision som en utökning på månadskostnaden, det är detta som redovisas som ”Abonnemangsavgift Revision” på er faktura.

Vad ingår i mitt abonnemang?

Innehållet i ett abonnemang skiljer sig mellan kunder, beroende på val av avtal, produkter och tjänster vid anskaffandet. Ni kan läsa mer om vilka produkter och tjänster vi erbjuder på vår hemsida. Kontakta gärna kundservice för mer information om ert abonnemang.

Hur ändrar jag faktureringsadress?

Ni kan själva ändra faktureringsadress genom att logga in på Mina Sidor och välja ”Mitt säkerhetssystem” följt av ”Ekonomi” alternativt ta kontakt med kundservice.

Mina Sidor och App

 Läs mer

Betalsätt och fakturering

 Läs mer

Flytt

 Läs mer

Nycklar

 Läs mer

Larminställningar

 Läs mer

Renovering

Läs mer

Tekniska frågor

 Läs mer

Uppsägning

 Läs mer