Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 0771-32 75 00

Postadress: Box 314, 581 02 LINKÖPING

Besöksadress: Östgötagatan 3, 582 32 Linköping

Organisationsnummer: 556893-9010

Försäljning och byte till vårt larmsystem

Fyll i formuläret nedan om du är intresserad av våra säkerhetslösningar eller om du har några frågor. Du kan även ringa oss på: 020-22 77 88. Vi erbjuder kostnadsfri rådgivning.

Information om Covid-19

Vi är tacksamma för att du är kund hos Securitas Direct och för ditt fortsatta förtroende. ​

​I den svåra situation som vi nu befinner oss i har Securitas Direct stort socialt ansvar. ​

Under den rådande COVID-19-pandemin, är vår högsta prioritet att skydda våra kunder och anställda.

Vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att kunna erbjuda våra tjänster och för att säkerställa att säkerheten för våra kunder och anställda är i enlighet med riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten.

Vår larmcentral fungerar precis som vanligt och skyddar dig och ditt företag dygnet runt, året om.

Vi fortsätter att garantera att vi snabbt sätter in rätt åtgärd i händelse av inbrott, brand eller annan nödsituation. ​

Våra anställda är viktiga för att skydda dig – och för att garantera fortsatt service till dig har vi vidtagit alla rekommenderade åtgärder från Folkhälsomyndigheten för att säkerställa god hygien i vår organisation. Utöver det så uppdaterar vi vår personal kontinuerligt på de senaste riktlinjerna för att de alltid ska agera i enlighet med de senaste rekommendationerna. Vi har även vidtagit proaktiva åtgärder för att vi fortsatt ska kunna uppfylla vårt kundlöfte, att skydda det som betyder mest och ge sinnesro. ​

Vårt serviceteam som hanterar akuta ärenden är fortsatt i drift i enlighet med rådande riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Servicebesök som inte är kritiska för att ditt larmsystem ska fungera kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det kan skapa men hoppas att du har förståelse för den rådande situationen. Alla våra tekniker har fått information om de hygien- och säkerhetsregler som gäller vid kundbesök. ​

Vi vidtar alla försiktighetsåtgärder som behövs och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noga för att säkra att vi fortsatt kan trygga dig och ditt företag.

Tack för ditt fortsatta förtroende.

 

FAQs

Kommer mitt inbokade servicebesök bli inställt?
Så länge riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten tillåter kommer vi fortsätta att tillhandahålla vår service och erbjuda servicebesök. Våra tekniker har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. ​

Vissa servicebesök, exempelvis de som gäller installation av extra komponenter eller systemuppgraderingar, kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det skapar. ​​

Gör ni fortfarande säljbesök?
Ja men innan vi bokar in ett hembesök informerar vi dig om de försiktighetsåtgärder som vi vidtagit och vi kontrollerar även att du eller någon anställd inte varit utomlands den senaste tiden eller känner er sjuka. ​

Våra säljare har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. Under ett möte ber vi dem att hålla ett visst socialt avstånd samt undvika att ta i hand. Vid minsta sjukdomssymptom stannar de hemma. ​

Har ni tillgång till de produktleveranser ni behöver för att upprätthålla servicenivån?
Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten och för att säkerställt att vi kan köpa in de produkter vi behöver för att fortsatt skydda

våra existerande och nya kunder. I närtid ser vi inte någon påverkan på våra materialleveranser och vi förväntar oss att vi fortsatt kan bibehålla vår service. ​

Hur säkerställer ni att larmcentralen fortsatt övervakar mina lokaler?
Vi regleras av de svenska myndigheterna givet de viktiga tjänster vi erbjuder. Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten, som är designad för att garantera service till våra kunder oberoende av situation. ​

Vår larmcentral, som tar emot och övervakar alla signaler från ditt larmsystem, har löpande kontakt med Räddningstjänsten. Verksamheten är igång med full kapacitet för att fortsatt garantera din säkerhet. ​

Ut över det, och som även finns i vår plan för fortsatt verksamhet kan vi bedriva vår larmverksamhet från andra länder om det skulle krävas utan att kompromissa med vår service. Den åtgärden har ännu inte vidtagits men kan bli aktuell om situationen kräver det. ​

Du kan känna dig trygg med vår tjänst. Våra kunders säkerhet är vår högsta prioritet. ​

Personer från Securitas Direct besökte mig förra veckan – hur kan jag vara säker på att de inte var smittade?
Vi följer alla hygien- och hälsorekommendationer för att skydda våra kunder och anställda. I händelse av att en tekniker eller säljare skulle visa sig vara smittad så kommer alla personer som haft kontakt med dessa bli informerade omgående.

Jag är intresserad, kontakta mig

Jag är intresserad av era säkerhetslösningar, kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar ni vår integritets- och webbplatspolicy

KAM – kontakt för dig med landsomfattande verksamhet

Som storkund till oss har du personlig kontakt med en Key Account Manager som kan ditt företags säkerhetslösningar och ditt skräddarsydda avtal. Din kontakt har lång erfarenhet inom säkerhetsfrågor, är snabbt tillgänglig och beslutsför. Därför kan du räkna med hög service och korta ledtider.

Kontakta oss




Läs mer här.

Räkna ut pris på larm

Du är ett klick från priset

På nästa sida får du ett uppskattat pris på larm. För att bedöma exakt vilken säkerhetslösning som passar just dina behov och ge en offert med pris, behöver vi kontakta dig. Du förbinder dig inte till något när du fyller i formuläret.

Se ditt resultat

Genom att klicka på knappen accepterar ni vår integritets- och webbplatspolicy

JavaScript måste vara aktiverat för att använda denna sida!

Till Securitas Direct

14. Har du personal som själva ansvarar för att öppna och låsa lokalerna?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

13. Har du utrustning eller känslig information som behöver skyddas?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

12. Vi har cirka 13 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

11. Är dina lokaler obemannade stor del av dygnet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

10. Har du värden utomhus som behöver skyddas?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

9. Vi har cirka 14 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrottsskydd och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

8. Upplever du att er personal ibland utsätts för obehagliga situationer?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

7. Har ni kontanthantering?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

6. Vi har cirka 12 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

5. Arbetar personalen ensamma?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

4. Ligger din butik inuti en galleria eller med entré mot gatan?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

3. Vi har cirka 18 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrotts-, person- och brandskydd är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

2. Vilken verksamhet vill du skydda?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

23. Är du i behov av en säkerhetslösning som uppfyller kraven för larmklass 2?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

21. Vilken tid på dygnet upplever du att din verksamhet är mest utsatt?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

22. Har du ett larm installerat i dina lokaler idag?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

1. Vad söker du larm till?

Nästa
Du måste göra ett val

25. Med vår kameraövervakning Observer Direct sker gripande på plats i 25% av fallen. Är det viktigt för dig med snabb åtgärd?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

24. Har du brandlarm uppkopplat till larmcentral?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

20. Är dina lokaler obemannade stora delar av dygnet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

19. Vilken typ av miljö vill du skydda?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

18. Vi har cirka 67 000 kunder i Sverige. De tycker att inbrottsskydd är viktigast, och därefter personskydd och brandskydd. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

17. Använder du utrustning som vid ett driftstopp skulle ge negativa konsekvenser?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

16. Är du orolig för stöld av utrustning, maskiner och fordon?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

15. Vi har cirka 1 000 kunder med liknande verksamhet som du. De tycker att inbrottsskydd, brandskydd och driftövervakning är viktigast. Vad behöver du?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val
Securitas Direct larmdekal
Press och media

Presskontakt

Presskontakt för Securitas Direct Sverige AB
Epost: press@securitasdirect.se

Boka tid för säljbesök och för säljsamtal

Fyll i dina kontaktuppgifter så bokar vi in en tid som passar dig.

Boka tid

Genom att klicka på knappen accepterar ni vår integritets- och webbplatspolicy

Snabblänkar

Vanliga frågor

Följ Securitas Direct på Facebook
Hitta Securitas Direct app