Vår larmcentral fungerar precis som vanligt och skyddar dig och ditt företag dygnet runt, året om.
Vi fortsätter att garantera att vi snabbt sätter in rätt åtgärd i händelse av inbrott, brand eller annan nödsituation.
Våra anställda är viktiga för att skydda dig – och för att garantera fortsatt service till dig har vi vidtagit alla rekommenderade åtgärder från Folkhälsomyndigheten för att säkerställa god hygien i vår organisation. Utöver det så uppdaterar vi vår personal kontinuerligt på de senaste riktlinjerna för att de alltid ska agera i enlighet med de senaste rekommendationerna. Vi har även vidtagit proaktiva åtgärder för att vi fortsatt ska kunna uppfylla vårt kundlöfte, att skydda det som betyder mest och ge sinnesro.
Vårt serviceteam som hanterar akuta ärenden är fortsatt i drift i enlighet med rådande riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Servicebesök som inte är kritiska för att ditt larmsystem ska fungera kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det kan skapa men hoppas att du har förståelse för den rådande situationen. Alla våra tekniker har fått information om de hygien- och säkerhetsregler som gäller vid kundbesök.
Vi vidtar alla försiktighetsåtgärder som behövs och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noga för att säkra att vi fortsatt kan trygga dig och ditt företag.
Tack för ditt fortsatta förtroende.
FAQs
Kommer mitt inbokade servicebesök bli inställt?
Så länge riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten tillåter kommer vi fortsätta att tillhandahålla vår service och erbjuda servicebesök. Våra tekniker har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder.
Vissa servicebesök, exempelvis de som gäller installation av extra komponenter eller systemuppgraderingar, kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det skapar.
Gör ni fortfarande säljbesök?
Ja men innan vi bokar in ett hembesök informerar vi dig om de försiktighetsåtgärder som vi vidtagit och vi kontrollerar även att du eller någon anställd inte varit utomlands den senaste tiden eller känner er sjuka.
Våra säljare har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. Under ett möte ber vi dem att hålla ett visst socialt avstånd samt undvika att ta i hand. Vid minsta sjukdomssymptom stannar de hemma.
Har ni tillgång till de produktleveranser ni behöver för att upprätthålla servicenivån?
Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten och för att säkerställt att vi kan köpa in de produkter vi behöver för att fortsatt skydda
våra existerande och nya kunder. I närtid ser vi inte någon påverkan på våra materialleveranser och vi förväntar oss att vi fortsatt kan bibehålla vår service.
Hur säkerställer ni att larmcentralen fortsatt övervakar mina lokaler?
Vi regleras av de svenska myndigheterna givet de viktiga tjänster vi erbjuder. Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten, som är designad för att garantera service till våra kunder oberoende av situation.
Vår larmcentral, som tar emot och övervakar alla signaler från ditt larmsystem, har löpande kontakt med Räddningstjänsten. Verksamheten är igång med full kapacitet för att fortsatt garantera din säkerhet.
Ut över det, och som även finns i vår plan för fortsatt verksamhet kan vi bedriva vår larmverksamhet från andra länder om det skulle krävas utan att kompromissa med vår service. Den åtgärden har ännu inte vidtagits men kan bli aktuell om situationen kräver det.
Du kan känna dig trygg med vår tjänst. Våra kunders säkerhet är vår högsta prioritet.
Personer från Securitas Direct besökte mig förra veckan – hur kan jag vara säker på att de inte var smittade?
Vi följer alla hygien- och hälsorekommendationer för att skydda våra kunder och anställda. I händelse av att en tekniker eller säljare skulle visa sig vara smittad så kommer alla personer som haft kontakt med dessa bli informerade omgående.