Ett komplett företagslarm där allt är integrerat

Vi har ett stort utbud av produkter och tjänster som vi kombinerar efter dina behov.

 

Securitas Direct har Sveriges mest valda företagslarm och snart 70.000 kunder. Gör du som dem och väljer oss behöver du inte hålla reda på olika avtal och leverantörer. Vi tar helhetsansvaret.

Vilken larmlösning passar ditt företag?

Securitas Direct har snart 70 000 kunder

Ring 020-24 00 63 eller låt oss kontakta dig för kostnadsfri rådgivning

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Vi tar hand om allt

För maximal säkert använder vi parallella överföringsvägar mellan ditt säkerhetssystem och vår egen larmcentral. Där arbetar professionella larmoperatörer dygnet runt och sätter snabbt in rätt åtgärd om ditt larm skulle gå. I många av våra koncept ingår dessutom fria väktarutryckningar.

 

Behöver du service på ditt system finns vi lokalt i hela landet genom våra professionella partners.

Larmcentral, överföring, serviceavtal och väktartjänst

Alltid öppet

Du når vår kundtjänst dygnet runt, året om. Vi hjälper dig med alla frågor som rör din säkerhetslösning – allt från larmfunktioner till fakturafrågor. Många svar finns också på Mina Sidor, din säkerhetsportal.

Alltid uppkopplat

Vi garanterar säkrast möjliga överföring mellan ditt larmsystem och vår larmcentral. Signalerna skickas via bredband och GSM/GPRS. Om det av någon anledning blir ett avbrott i kommunikationen tar det max 2,5 minuter innan vi vet om det.

Alltid redo

I vår egen larmcentral arbetar professionella larmoperatörer dygnet runt, året om. De är specialiserade på att verifiera larmorsaker och avgör snabbt vilken åtgärd som ska sättas in. Det kan handla om att skicka väktare, polis eller räddningstjänst.

Alltid nära

Genom våra 35 Professional Partners är vi lokala i hela landet. Det innebär att du alltid har nära till rådgivning, försäljning, installation, service och support. Om något i ditt system behöver åtgärdas är vi snabbt på plats och säkerställer att allt fungerar som det ska.

Våra plus­tjänster

Man kan säga att våra plustjänster är specialinstruktioner "utöver standard" till vår larmcentral. Du kanske arbetar i en särskilt utsatt bransch, eller har märkt att du saknar en viss funktion som skulle göra din vardag enklare och tryggare? Här har vi samlat några av våra mest efterfrågade plustjänster.

Utebliven tillkoppling

Utebliven tillkoppling

Med tjänsten Utebliven tillkoppling går det en signal till Securitas Direct att larmet inte blivit till­kopplat vid en förutbestämd tid. Vi kontaktar då dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Utebliven frånkoppling

Utebliven frånkoppling

Att ditt larm inte kopplas från vid en förutbestämd tid kan bero på många saker – någon kanske försovit sig, blivit sjuk eller fått förhinder. Har du tjänsten Utebliven frånkoppling kontaktar vi dig via sms eller telefon för att göra dig medveten om situationen.

Otillåten frånkoppling

Otillåten frånkoppling

Om någon larmar av din larmanläggning vid en otillåten tid – exempelvis mitt i natten – kontaktar vi dig via sms, telefon eller genom att skicka ut en väktare, beroende på vad vi kommit överens om.

Övervakad larmöverföring

Övervakad larmöverföring

I all verksamhet där det hanteras mycket pengar finns också risk för manipulering av uppkopplingen. Beroende på ditt företags försäkringskrav övervakar Securitas Direct att larmöverföringen fungerar som den ska en gång per dygn, per timme eller så ofta som varannan minut.

Brandlarmsförmedling lokal Räddningstjänst

Brandlarms­förmedling lokal Räddningstjänst

Via ett lokalt avtal med Räddningstjänsten garante­ras du snabbast möjliga utryckning vid ett inkommet brandlarm där verifiering inte skett. Securitas Direct tar hand om hela larm­förmedlingen.

Driftlarm

Driftlarm

Ett Driftlarm hjälper dig att snabbt upptäcka driftstopp och reducera kostsamma skador väsentligt. Securitas Direct meddelar dig, eller de kontaktpersoner vi kommit överens om, omedelbart när en signal om driftstopp kommit in. Om du vill kan väktare och eventuell jourentreprenör skickas för åtgärd.

Hotkod

Hotkod

Om du skulle uppleva någon form av hotbild i samband med avlarmning, kan du knappa in en förutbestämd Hotkod. Larmet kopplas från precis som vanligt – men skickar samtidigt en tyst signal om hot till vår larmcentral. Vid hotlarm skickar vi alltid två väktare till platsen.

Händelselogg

Händelselogg

Som kund hos Securitas Direct har du alltid tillgång till Mina Sidor. Där kan du enkelt överblicka ditt systems funktioner, får tillgång till snabb support, se faktura­historik och mycket annat. Där finns också en Händelse­logg där du ser vem som aktiverat eller avaktiverat ditt larmsystem, och vid vilken tid.

Panel- och larmkoder

Panel- och larmkoder

Plustjänsten Hantera dina panel- och larmkoder är ett smart hjälpmedel för dig som exempelvis har många användarkoder till ditt larmsystem, och som då och då behöver hjälp med att 
lägga till eller ta bort koder. Kontakta oss så 
berättar vi mer om vad som krävs för att få till­gång till tjänsten.